tisdag 11 november 2008

Tisdag


Idag har det varit en bra dag. Här svänger det likt en rondell.
Klev upp strax efter sex i morse och gjorde mig iordning,borstade tänder och så. Min älskling klev upp fem minuter innan vi skulle åka,haha.

Kom till tandläkaren några minuter sen,hoppade upp i tandläkarstolen och sände Gud en tanke om att han skulle göra det snabbt och smärtfritt.
Tandläkaren tog bort "packningen" som hade legat över tanden sedan sist och började rensa upp lite mer och skrapade för att se om tanden var redo att rotfyllas,tror ni att den var det?

Nej,självklart inte!Hur kunde man ha förväntat sig det. Det fanns fortfarande inflammation kvar och det bldde lite ur tanden så hon ville inte rotfylla den idag.Hon skrapade och pysslade på,sprutade in mer medicin och täppte till det.
Jag frågade lite om hur många gånger det kunde behövas innan det var färdigt att fixas,om man kunde använda munskölj och lite annat..fick svaret att det finns dom som har fått gå med midicin upp till ett halvår!?
Så extremt hoppas jag inte att det blir för min del.

Åkte till Miroi,pratade lite med K..ska ev. försöka mig på att läsa matte.
Träffade även EK där..surrade någon timme,sedan sprang vi lite på stan,in i second hand butiker.Fyndade lite småsaker.Köpte även lite spel till lillen i julklapp.
Sprang in på ICA..köpte lite smågodis och en cola zero..följde med EK när hon käkade,sedan gick vi till bussen,bytte MSNadresser,våra bussar gick nämligen samtidigt.Tog bussen hem idag eftersom M skulle jobba över och jag hade ändå inget att göra inne i stan.

När jag kom hem trodde jag att jag skulle svimma. Hade inte ätit något alls på hela dagen,enbart druckit en burk med ramlösa.Det är illa när man åtminstone är van att ta en kopp kaffe eller äta lite lunch iaf.Åt en macka,tog ett glas cola,sedan gick jag bloggrundan och började att städa lite.

Ska börja med maten nu,idag blir det köttfärssås och pasta.

Etiketter: , , , , ,