lördag 31 januari 2009

Lördag


Klockan är nu 06:39 och jag har varit vaken sedan klockan 06.
Varför då kan man ju undra.
Ska åka in till stan om en halvtimme och efter det hoppa på en buss och åka mot kramforshållet och möte upp svärfar med fru och vi ska tillsammans åka till M.
Har ju varit hemma någon dag och fixat med lite saker och igår jobbade jag tre timmar.Det kändes bra.
Jag längtar som en galning efter M! Speciellt efter vad som hände i natt.
Han blev väckt klockan två i natt av grannen som sa att andra grannens lägenhet brann och han skulle skynda sig ut fort som fan.Vi har inte vanliga hyreshus där vi bor utan det är tvåvåningshus med egna ingångar.
Och gullig som han är så tänker han på katterna att dom ska ut dom också.
Nu gick det bra med M och kissarna och vår lägenhet ,den blev bara lite rökig tydligen men det går att vara där.Och grannen som det brann hos,hon fick hoppa ut igenom fönstret och ingen vet hur pass skadad hon är. Och en annan fick hela lägenheten full med vatten i princip så vi är dom enda som kunde vara kvar.Dom ovanför som väckte M som även har barn gick det bra för men liite mer illa med deras lägenhet kanske. Det är dessutom ingen som vet än varför det började att brinna.
Har knappt sovit något i natt,hamnade i säng strax före ett eftersom jag tvättat och städat,en maskin fungerade inte som den skulle så jag fick snällt tvätta om.
Sedan ringer M mig vid halv tre tiden liksom så det har varit svårt.Somnade runt 05 igen. Man uppskattar varandra så mycket mer efter såna saker.
Ska fixa iordning det sista sedan är jag påväg mot min älskling.Vi ska tokmysa.

::::::

Bilden är lånad från allehanda.se
Det är framifrån,tänk då på att det är ett antal meter till från balkongen på baksidan som hon har slängt sig från.Hon är i Umeå nu på sjukhuset där.
Revben,nyckelben,en kota i nacken och något mer var brutet.Och tydligen hade det varit upptaget flera gånger när folk försökt ringa 112.


Trevlig helg!