söndag 23 augusti 2009

Söndag




En toppenhelg är börjar nå mot sitt slut och det känns tråkigt,men man får väl se det såhär,att det måste ju gå en vecka för att kunna bli helg igen så vi kan överträffa det här?

Åkte i Torsdags,då var det strålande sol och sommarvärme.
Packade upp vår packning,mat och liknande,kände hur kroppen slappnade av att bara köra in på gården.Galet skönt.Och välbehövligt.
Började fixa med gräsklipparen.
Allt gräs såg ut som en mindre djungel eftersom folk har varit för lata helt enkelt;)
M slipade knivarna i gräsklipparen och påbörjade klippningen,tanken var att jag skulle ta över sedan efter att han hade gjort hälften eller så,även fast han inte ville det.M E N: Resten av helgen har bara bestått av regn,regn,uppehåll med blött gräs(som dom flesta vet så ska man inte klippa dyngblött gräs) så det blev inte helt klart om man säger som så.Men bättre lite än inget!
Vi grillade på kvällen och myste,pappa kom även förbi en stund.
Dallas fick leka en sista gång med Diva,han var tvungen att avlivas på fredagen p g a att han ä'r ett nervvrak sedan tidigare.Pappa tog hand om honom efter att han hade blivit riktigt dåligt behandlad av sin förra ägare :(

Fredagen.

Vi plockade röd och svartvinbär,spelade massor med yatzy,tvspel och myste som aldrig förr.Åt tacos till middag och hade det bara bra,laddade batterierna.

Lördag

Spelade yatzy,tvspel.
Lillen tyckte att istället för D,M,A så skulle vi skriva Dennis,pappa och mamma på yatzyn.Han är världens gulligaste lillkille!
Jag och M kokade saft av bären vi plockade..eller ja..M kokade och allt och jag tittade på,han försökte lära mig.
När vi åkte hem så dumpade vi av en flaska hos pappa som han var mycket nöjd över:D
Han tackade så mycket och hade redan druckit några glas när jag pratade med honom tidigare idag. Roligt.

Rufus har fått e n kissebebis än så länge!Sååå söt,svart och vit.
Det verkar fungera problemfritt än så länge,nu väntar vi bara på ett par stycken till.

Skjutsade hem lilla hjärtat idag och det känns tomt.
Skolan börjar ju i morgon så dom skulle gå igenom alla kläder där hemma tydligen,vad som behöver köpas nytt och liknande.
Tänk att han börjar trean....stora killen.Jag är en stolt bonusmamma kan jag lova.

När vi kom hem igen så skadade jag mig.Snubblade och gjorde illa mig ganska rejält på benet.Tur att jag har min älskling som tar hand om mig så bra.Han gosar,gjorde rent mitt sår så gott det gick och pysslade på och var hus gos om helst.Som alltid fast lite mer.

Etiketter: , , , , , ,