måndag 14 april 2008

Utmaning.

Jag har blivit utmanad av Babbi. (kan fortfarande inte länka)
REGLER:

Varje spelare börjar med att skriva sex sanningar/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.
Slutligen väljer bloggaren fem nya bloggare och gör en lista av deras namn.
Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras gästbok/blogg för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Okej,då kör vi!



1. Väskmani! Jag älskar väskor (och skor,men det är en annan historia.)
Kan känna världens habegär om jag ser en läcker väska,känna suget i magen.I nuläget,efter att ha gett bort,slängt eller sålt nästan lika många har jag 41 stycken! Och då är två tredjedelar märkesväskor och resten roliga fynd som jag hittat i lite roliga/annorlunda/secondhandbutiker eller liknande.

2. Impulsiv! Var mer av den varan i mina "yngre" dar´,vad sägs om tex att efter att ha pratat med en människa en vecka,slänga sig på ett tåg femtio mil,eller att efter en fyra dagar lång relation svara "ja" till ett frieri och dessutom sedan fullfölja bröllopet-två månader senare! Känner jag mig själv rätt skulle jag nog göra samma sak igen,så länge det känns 110 procent rätt såklart.

3. Bloggberoende! Vet inte huuur många bloggar jag följer dagligen,har en lååång "liggaunderfavoriterlista"iaf,även om den kortats ner lite,men inte bara det,utan tex hänger jag kvar på vissa sidor enbart för bloggens skull. Vad är det egentligen som är så roligt med bloggar? Är det att personen skriver intressant,elakt,personen är känd,man är ute efter skvaller eller att personen är så pass lika en själv eller att den lever det liv som är helt motsatt till det man lever själv? Sedan får jag ju inte glömma mitt eget bloggande. Tycker det är kul,även om ingen kommenterar,skriver ju mest för min egen del,för att få skriva av mig lite. (senare kommer jag skriva ner lite bloggadressersom ligger mig varmast hjärtat)

4.Tjejig! Är en tyyyypisk "tjej". kläder,skor,hår,smink,väska,nagellack-måste matcha så bra som möjligt. Det är sällan jag visar mig ute i mjukisbrallor,typ om jag går ut med hunden eller tvättstugan.ÄLSKAR shopping! Är tyvärr väldigt ytlig,både när det kommer till mig självoch andra.

5. Trots det jag nämnde ovan så är en av dom härligaste känslorna jag vet när jag sitter i baksätet på pappas raggarbil,lyssnar på den typiska "raggaremusiken" och dricker öl,men ändå så dricker jag i vanliga fall vin oftast,och gärna champagne.

6. Är otroligt långsint,men ändå ger jag ofta en andra chans men bränner du den så finns du inte längre,ungefär. Jag tål ortfarande inte min älskling´s ex efter en sisådär sex år sedan,sedan hon gjorde bort sig i mina ögon. Då har man principer:)

Kanske inte så intressanta saker men det var lite om mig.

Jag utmanar alla som vill;) Skriv gärna en kommentar efter du gjort utmaningen.

Etiketter: