fredag 10 oktober 2008

Arg och ledsen.

Idag blir det ingen lång blogg.
Kännwe mig lite ledsen.
Mitt minihjärta,min lilla älskling även känd som "Mini" i mina kategorier har blivit misshandlad i skolan.
Han har varit på sjukan och han har en inre form av blödning,blåmärken på halsen och strängen eller vad man ska kalla det för som är vid pungkulorna har gått av och ena pungkulan sitter inte där den ska om man säger som så.Jättesvårt att förklara.

När personen som skulle hämta honom från fritids hade frågat om allt gått bra idag hade personalen svarat ja,alltså struntat i att meddela om dagens incident överhuvudtaget(detta skedde då igår).
Det brann ju i huvudet på M när han fick veta allt detta så han har suttit halva dagen och försökt få tag på lärare och rektorer på skolan.
En av rektorerna ringde dock upp,som var hemma och sjuk,eftersom de som jobbar på fritids eller i skolan eller vad det är inte har gått att få tag på,tydligen så håller dom väl sig undan eftersom dom vet inte hur dom ska handskas med folk och det som har sagts tydligen till mamman och så är att det "var en lek som urartade".
Och eftersom det verkar vara allvarligare än vad som sagts så kommer rektorn att "utreda" detta.

Men hur fan kan man kalla det att det är en lek som spårar ur när en åttaåring som faktiskt inte är stor nog att försvara sig,ligger på marken och blir sparkad på pungen,i magen och över halsen?????
Och hur kan man bestämma sig som personal att inte berätta något till föräldrar,även om det är så att man itne agerat snabbt nog,sett något eller vetat vad som gjort att detta hände?
Även om man är kaxig,retas eller liknande så ska man väl inte få pungkulorna avsparkade eller liknande för det.
Jävla idioter. Och sådana människor ska man lita på att de tar hand om ens barn.
Men han mådde iaf relativt bra nu,det är huvudsaken,men han kommer att få åka in til sjukan en gång om dagen ett par dagar och kolla allt så det inte blir värre,men jag blir bara så upprörd och då kan ni ju tänka er hur hans föräldrar reagerar.

Idag har jag kontaktat företag och tränat,ätit kyckling och ris till middag och pratat med mamma,pappa och lillasyster i telefon.Jag älskar verkligen min familj.
Ska snart lägga mig i soffan resten av kvällen och mysa lite,är inte på humör för annat.

Det blev visst en lång blogg ändå.Ber om ursäkt om det verkar luddigt och snurrigt men som sagt jag kommer inte ihåg allt ord efter ord som sagts och jag har fått höra det av någon annan och dessutom är inte att förklara en av mina starkare sidor.:)

Trevlig helg!

Etiketter: