torsdag 30 oktober 2008

En dag fylld med tjat.


Idag har jag mest fått tjata hela dagen känns det som.
Jag tycker inte att man behöver sitta flera timmar framför datorn och spela om man är åtta år,har lov,det är fint väder PLUS att kompisar är här.Då kan man lika gärna passa på att vara ute eller hitta på något på rummet eller liknande,finns miljoner andra saker att göra.
Men det tycker inte lillen. Så jag har fått tjata,tjata och tjata idag. Om allt möjligt. Men så är det ju med kids..inte alltid perfekta solskensdagar.

Var till affären tidigare.
När jag står i kassan och precis ska betala så kommer jag på att det fattas en sak.Så jag betalar,packar ner alla varor sedan springer jag in i butiken igen för att hitta en sås på flaska som M skulle ha till middagen.Självklart hittar jag ju inte den så jag springer nog runt typ hundra varv där inne innnan jag till slut hittar det jag söker efter. Går till kassan..när det är kunden före hon som står före mig som ska ha tillbaka pengar så krånglar maskinen så den vägrar att spotta ut cash,så hon måste kalla på hjälp,samtidigt som kunden innan mig har lastat bandet fullt med saker. Jag byter kassa,det borde gå relativt snabbt,men då är de ten kund som tappar en glasburk i golvet med salsasås så det drar ut på tiden för kassörskan måste ju kalla på städhjälp. Till slut är det min tur,betalar ynka 22;50:- och skyndar mig ut till bilen för att M och ungarna sitter och väntar.När jag slänger in väskan och varorna i bilen så tappar jag plånboken i backen och ALLA kort faller ur!Så det var ju bara att ställa sig på knä och börja plocka.

En otursdag med andra ord.

Lillen har ne kompis som ska sova över,om allt går som det ska denna gången.Det visar sig,det blir tiiidig kväll för ungarna iaf. Är helt slut i huvudet.