söndag 26 oktober 2008

Helgen

I fredags åkte vi hemifrån vid halv elva på förmiddagen.
Vi åkte först och hämtade ut mina skor som hade kommit,dom är supersköna och jättefina,efter det åkte vi raka vägen till sollefteå och hämtade upp min lillasyster och träffade mamma en stund. Efter det åkte vi till pappa och mötte upp honom där han var,åkte sedan hem till pappa och rensade ur våra saker ur vår bil eftersom vi skulle byta bil med pappa.
Pernilla passade även på och toppade mitt hår.
Någon timme senare åkte vi raka vägen till Härnösand och hämtade upp lillen,när det var gjort åkte vi och käkade,mamma bjöd,så tack för det!

När vi var mätta och belåtna åkte vi tillbaka till pappa för att hämta hunden och säga hejdå,blev även en kopp kaffe.Åkte tillbaka till Sollefteå för att släppa av Pernilla och för att träffa mamma en stund till så vi var väl kvar en timme och fikade och snackade ltie skit,hon fick även en försenad födelsedagspresent.

Strax efter 21 åkte vi och handlade eftersom vi inrw hade någon frukost eller så hemma,åkte hem och var hemma strax efter 23,00. Lillkillen hade såklart somnat i bilen efter bara någon mil.

Igår fixade vi med bilen lite. Jag städade och rengjorde den invändigt medans M pysslade på med utsidan,med lampor och grejer,D hjälpte till med lite allt möjligt och tittade på.Var till skogen en sväng och släppte vovven så hon fick springa av sig. Sedan var vi lite frusna så vi gick in och drack lite kaffe.
En timme senare åkte vi till stan och storhandlade,det går ju betydligt mer mat och grejer när man har barn hemma,ven om han inte är särskilt stor i maten.
Jag fick beställning på pannkakor till middag,han skulle tjata hela dagen ananrs om han itne fick det sa han,fick även höra att idag hade jag gjort dom perfekta;) Haha.

På kvällen var det godis,glass och mys i soffan. Vi tittade på svenssonsvensson,singalong och extraextra och sedan var det läggdags för D.
Efter han hade gått och lagt sig så tittade vi på en film som gick på tvn och myste lite..låg nog halva kvällen i M´s knä med mitt huvud samtidigt som han höll om mig. Det är det bästa som finns. Det var ett riktigt oväder här i går..storm,regn och gud vet vad..det var lite småläskigt när man skulle sova,men det gick ju. Inatt någon gång kom lillen in och ahde drömt mardrömmar så han fick sova med oss.

I morse klev jag upp vid 08 för att tvätta. Det var ju inte så häftigt direkt. Men det är ju något som måste göras och det känns ju skönt efteråt.
Vi har spelat lite kort och mest tagit det lugnt,det blir inte så mycket vettigt gjort idag faktiskt.
Om en stund ska D få lite lunch,vi ska åkte till affären och även stanna till vid lekparken.
Vi har haft fullt upp i helgen,därav dålig uppdatering men det blir ju så när man har barn hemma,då kommer saker som bloggen sist.

Nu väntar jag bara på lite bilder från Pernilla eftersom jag inte har någon kamera just nu så lånade jag hennes för att få lite nya bilder på D,som för övrigt har tappat ett par tänder. Stora killen ;)

Etiketter: , ,