tisdag 8 september 2009

Tisdag

Dagen har varit långsam idag.
Det har varit skönt väder så jag har varit ute ett tag,druckit kaffe och gullat med hunden.När vi kom in drack jag mer kaffe,kaffe och sedan ännu mer kaffe.
P&M är sjuka så vi håller oss ifrån dom för en stund.Hoppas dom blir friska snart så vi kan parleka igen.
G,som är expert på att snylta,kom förbi på en kopp kaffe också.Han kan alltså ta sig en näve chips och trycka in i munnen,bara för att det står framme och tillgängligt..lika med godis,nötter eller något annat.Han kommer för att be om "kalldricka",det innebär gärna läsk men M ger honom oftast vatten,haha.För vi har ju lärt oss hur han är.Sedan efter fem minuter så åker han igen.Han dyker alltså mest bara upp när HAN vill ha något eller ha hjälp.Och när jag säger att han tar av det som står framme..så gör han verkligen det också för han FRÅGAR aldrig innan.
Det finns folk till allt.

Lagade kycklingsallad till middag och det är så jäkla gott.Vi kan äta hur mycket som helst dom dagar vi lagar det.Avnjöt maten till två avsnitt av LOST.

Jag ahr ju berättat om min jakt efter mina höst/vinterskor och jacka.Det ser ju ut som ett kaos i förrådet som vi aldrig tar tag i.Har dock försökt att börja själv där inne för att kunna hitta det jag söker men tappat orken efter två minuter för att man knappt kommer in där.Då av en slump så kom ja gpå att jag har två kartonger i min skrbb,på en hylla.Så jag tar ner dom och tittar i dom och se där:DÄR var ju skorna och jackan :)

Älsklingen bara garvade när jag berättade för honom.Typiskt mig liksom.
Minne som en guldfisk och tappar bort saker hela tiden.


Grattis till U som bestämt datum.I November åker jag och love på bröllop.Ska bli skoj!Om inget oförutsett sker såklart.
Ha en trevlig kväll.

Puss!