måndag 18 augusti 2008

Måndag

Tänkte berätta lite om vad vi hittat på med i helgen,men först informera om att det är världens tråkigaste väder här.Regn och rusk.Jag satt ute i solen i går och njöt med förmiddagskaffet och sa på skämt att man måste ju passa på för i morgon regnar det säkert.Hädanefter ska jag lära mig att hålla tyst :)

I helgen har vi varit i Härnösand mestadels.
Vi åkte på fredageftermiddag,men örst åkte vi till min pappa som är hundvakt,åt middag där och pratade lite,åkte sedan vidare till Härnösand för vi blev ditbjudna för att umgås med lillen osv.När vi kom fram fikade vi lite men det var nästan sovdags på en gång..det hade varit en lång dag.Så vi åkte till lägenheten ovanför lillens mammas föräldrars hus(där vi sov hela helgen).
På Lördagen åkte vi till Erika&Stefan och Mini´s lillebror..åt frukost där och umgicks.Beslutade oss sedan föra tt åka till mittsverigebanan och titta när min älskling bror skulle köra MC med bland annat sin klubb,det var riktigt kul,det tyckte även ungarna.
Senare på eftermiddagen var vi bjudna till Kramfors eftersom M´s lillasyster skulle ha kalas.Vi blev bjudna på jättegod mat och fika,var ganska mycket folk där och vi satt och pratade och så..var jättetrevligt.Var där ett par timmar sedan åkte vi tillbaka hem till Erika,umgicks lite sedan åkte vi och sov.
Igår åkte vi och åt frukost hemma hos Erika igen...var där i princip hela dagen fram till vid 16,00.Under dagen hade vi hunnit med att rensa ur deras bokhylla..vi fick lite saker som hon inte ville ha kvar,köpte oss en tvbänk.Jag,M,Erika och Stefan tog en tripp till Birsta och Sundsvall.Det var länge sedan jag var där så det var kul.Jag och M köpte ingenting,eller jo,en musmatta,två diskborstar,en skarvdosa och varsin korv med dryck ;)Haha.
Åkte sedan tillbaka till Erika och var där en stund sedan åkte vi hemåt.
Innan vi var hemma åkte vi in i Själevad och lite längre för att lämna igen en sak som min pappa hade köpt men skulle lämna tilbaka,så då fick jag pengarna som han egentligen skulle fått.Handlade lite,åkte hem.
Kvällen blev lugn,käkade lite,badade och hoppade i säng i bra tid.

Idag är jag bara allmänt less..

På ca två veckor eller om det är mindre t o m har vägarbetarna grävt av TELIAS kablar..som gör att hemtelefon med mera fungerar.Och nu verkar det som att dom gjort det ännu en gång!Det känns som att dom kanske bör byta ut personalen som faktiskt ska kunna sådant som har med det att göra,dom BÖR veta var kablarna sitter nu.
Hemtelefonen är död,mobilen är död-NOLL täckning.Helt värdelöst,så jag är lite arg.Men internet fungerar.Sjukt,men väldigt bra såklart.
Ett stort irritationsobjekt,har ju faktiskt lite samtal som skulle behöva ringas.
Tycker inte att dom som drabbas ska behöva betala fullt pris för internet och telefoni denna månaden iaf,med tanke på att man inte kan använda grejerna hur man vill.

Har även beställt ett Dolce&Gabbana armband till min man som kom idag. Roligt,hoppas att han blir glad.Nu ska jag städa lite,göra fint tills han kommer hem,dock ska han förmodligen träna efter jobbet så det dröjer ju ett par timma´r till :)

Etiketter: , , , , ,