måndag 3 november 2008

Måndag

Vaknade med halsont klockan 07 och har tvättat sedan dess.
Har tid ram till 14,innan det är klart ska jag ta tag i disken samt ringa ett samtal som känns lite halvt jobbigt,men det måste ju göras.

Är lite småless,det ska alltid gnällas på något när det kommer till D´s mamma.

En fundering...

Jag har aldrig varit med om att man ringer till föräldern direkt efter barnet redovisat läsläxan i skolan,för att berätta att han eller hon fått underkänt?Man skickar väl en lapp med barnet efter skolan eller liknande,jag tycker att man bör ha fullt upp om man har ett gäng åttaåringar att ta hand om,elelr är jag helt fel ute?Har aldrig varit med om det i hela mitt liv,inte när jag själv läst eller när jag varit i skolor och lyssnat på andra barn i rollen som "fröken,lärare". Visserligen har jag alltid varit otroligt duktig när det kommer till läsning men det har ju inte med saken att göra.

Sanning eller lögn? Det är frågan.

Etiketter: ,