lördag 20 september 2008

Lördag


Har ju haft ont i en tand till och från en längre tid men inte haft möjlighet att åka till en tandäkare och fixa det.I Onsdags trodde jag seriöst att jag skulle dö..ringde pappa och grät i luren och frågade var han hade ringt när han var tvungen att fixa det akut.Han sa att jag skulle ringa 112 så det gjorde vi..men då var det stängt..dom hade bara öppet mellan 8-16 så det var bara att proppa i sig värktabletter och hoppas på att det skulle ge med sig.På Torsdagen ringde jag 112 vid lunch,blev kopplad till en tandläkare,fick tid på eftermiddagen.
Dom öppnade upp tanden så jag skulle slippa värken men var tvungen att rotfylla den senare hos in riktiga tandläkare,det krävdes två vanliga bedövningar och en starkare för att jag inte skulle känna så mycket och för att "tuppaavkänslan"skulel avta.

Åkte hem tusen kronor fattigare,med ett uppsvällt ansikte och en stank ur käften som varade ett dygn.Tänk er själv hur det kan lukta ur en tand som det har gått så pass långt med.

I går hade vi mysfredag.Vi åt tacos,tända ljus på M´s initiativ och tittade på film.Låg med huvudet i hans knä under nästan hela filmen.Det är bland det bästa jag vet.Senare på kvällen blev det bad och tittade på film när vi skulle sova.

Idag har vi inte gjort mycket,det är helt fantastiskt väder ute.Stråååålande sol!
Har varit i skogen med Diva..städat..för snart kommer M´s bror med flickvän och hälsar på.

Har itne så mkt mer att tillägga nu..mer än jag längtar efter mitt lillhjärta. Dennis. Men honom ska vi hämta på Fredag och då åker vi även och hälsar på min pappa och min syster som är där på besök för att sedan flytta till Västerås. Buhu. Men en anledning till för att åka söderut ;)

Puss