måndag 29 september 2008

Måndag

I Fredags åkte vi till Kramfors,lillen skulle på barnkalas i Härnösand och M behövde greja med bilen och åka och köpa bildelar på en skrot som stängde tidigt så vi åkte hemifrån vid lunch.I Torsdags hann jag även med lite shopping.Blev ett par byxor,en knallrosa topp,mystofflor och en mascara.Hämtade även ut ett paket i Fredags innan vi åkte som innehöll två linnen,ett till mig och ett till M.
När vi åkte i Fredags så gjorde vi det vi alltid gör när vi är ute och åker en längre sträcka:Köper kaffe på macken :)Det är en "tradition".Haha.
När vi kom fram packade vi ur alla grejer ur bilen,sängkläder,väskor osv,sedan åkte M och hämtade sina lillasystrar på skolan sedan kom dom tillbaka.Jag,M och J åkte till skroten,hem igen,sedan till Mekonomen.
Åkte tillbaka..jag,J,A och S började spela lite monopol i väntan på att vi skulle åka och käka.

Tog vid 17 tiden en tripp till Systembolaget,sedan åkte vi och käkade.Det blev tacobuffé.Det var jag,M och alla hans syskon som var och åt.Hans bror skulle vara barnvakt åt dom yngsta i helgen eftersom deras mamma är utomlands med sin man.När han ändå skulle vara där så tyckte vi att vi också kunde tillbringa helgen där.
Vid 09tiden åkte vi och hämtade lillen som hade varit på kalas.Det var en kille som hade hyrt badhuset så dom hade varit där och haft roligt.Kom tillbaka till Kramfors vid halvtio tiden.M,N och M bastade och drack några öl medans jag och lillen socknade vid tolv,alldeles för sent för en åttaåring att vara vaken,men det blir lätt sent när han är med papsen nämligen.
Lördagen var lugn.
Var på "stan" en sväng..tittade på parfymer,handlade mat oh tittade på lite folk,köpte en munk:)åkte hem...målade om en vägg i M´s lillasysters rum.Lila blev det,hennes favoritfärg,allt verkar ska gå i lila tydligen.Men det blev fint!

Lagade middag och det var bland det godaste jag ätit.Kycklingfilé i ugn med någon sås och pressad potatis.Det var M´s syster som tillagade den goda måltiden,det jag gjorde var att skala potatis,men det är ju ett evighetsjobb det med.

På kvällen tittade vi på film,drack lite vin,tog det lugnt.

Söndag.

Shoppade lite nödvändigheter som doftljus,en supergullig rosa kaffekopp till mig,hårgrejer,deodoranter,hundben.
Åkte tillbaka till huset och städade iordning,det såg ut som ett bombnedslag och även om inte vi direkt hade hjälpt till med att få huset i det skicket som ville vi såklart hjälpa till.
Lillen åkte hem vid ett tiden,mormor och morfar kom och hämtade honom,anledningen till att det var just dom som gjorde det låter jag vara osagt men jag har ju mina teorier,om man säger som så.
Vid tre var vi påväg hem och jag har nog inte längtat efter vårt hem som jag gjorde då på ett bra tag!Innan vi kom hem åkte vi in och handlade lite mat.Har handlat på oss ett lager med lax,det är bland det godaste vi vet :)
Städade lite smått på kvällen och njöt mest bara av att vara hemma.
Vi tog ett bad,kröp i myskläder och förpassade våra skinkor till vår sköna sofa och tände ljus och tittade på en film och myste.När filmen var slut så upptäckte vi att klockan var 01,00. OOOPS!Illa när min man ska upp kl 05. Vi fortsatte iaf myset i sängen och somnade gott som vanligt med att någon av oss håller om den andre.
Det är det bästa jag vet.M kom iväg strax före sex i morse,var liiite svårt att sluita sig efter det obligatoriska myskramarna innan han åker.

Jag har inte gjort så mycket än faktiskt.Har diskat och ska väl fortsätta plocka lite här hemma..det som inte gjordes igår..gå ut med hunden,brygga lite kaffe och ta det lugnt helt enkelt.Det behövs.

Etiketter: , , , , , ,