måndag 22 september 2008

Vilken dag!

Tanken var ju att jag skulle åka in till stan i morse och träna och så vidare,men så blev det ju självklart inte.

Skulle gå ut med Diva som vanligt,vid åttatiden..när jag komemr ut sitter det en lös hund precis utanför vår dörr,en hund som jag aldrig tidigare sett och utan halsband och koppel,en hane.Den är liten..mindre än Diva men kan itne säga om det var en valp som skulle precis bli "vuxen" eller inte.Om man tittade på tänderna så såg den vuxen ut.
Den reagerar ju såklart på Diva på en gång..hon har även precis börjat löpa klart så det är ju egentligen inte så konstigt.Tänker att jag fortsätter att gå ändå ner mot skogen för att hon ska kunan göra sina behov och för att han ska försvinna,men det gör den inte.
Den försöker sätta på Diva..eller våldta är väl mitt uttryck eftersom Diva blir ju förvirrad och lite smårädd och försöker komma undan plus att hon är suopernödig men kan inte göra något under tiden han är där.Hon trasslar in sig i buskar,kopplet osv och jag försöker få bort hunden med en stor pinne eftersom jag vågar ju itne ta i hunden.Då visar den tänder och kommer nästan emot mig lite grann och till slut får jag lite smått panik och drar med vår hund hem igen under tiden som den främmande hunden försöker sätta på henne.Jobbigt läge.
Släpper in hunden..ringer min älskling som är på jobbet och är frustrerad och upprörd,frågar vad jag ska göra.

Gör mig iordning lite och hoppas på att han har sprungit iväg.

Går ut och tittar igen..sitter fortfarande utanför vår dörr och ingen människa syns till som letar efter den heller.Skulle vår hund försvinna skulle jag vara ute och leta tilsl hon kommer tillbaka igen!

Går till grannen och ringer på och frågar om dom vet vad det är för hund..men det gör dom inte.Ringer M igen och han tycker vi ska ringa till polisen,så det gör vi.
Sitter ute på bron och väntar in polisen och så att hunden stannar kvar.Då börjar han försöka jucka på MIG också!Knuffar bort honom gång på gång..och när jag gör det så verkar den bli lite aggressiv samtidigt som den skriker till..gissar på att den har ont sedan tidigare..under magen bland annat.
Efter att ha funderat ett tag så går jag in och hämtar Diva´s koppel och halsband och sätter på den det..går runt lite utanför huset och tittar efter polisen..men dom kommer inte.Sätter fast hunden i en stolpe så jag kan gå in och hämta lite hundgodis och lite mat för den skakade,såg ut att frysa och att den skulle vara hungrig.
Men den åt ingenting..inget mer än några hundgodisar.Men den klarade iaf av att sitta när mans a till och bet mig inte när den fick godisen.
Den försöker gång på gång hoppa upp på mig och jucka.
Till slut ser jag en polisbil som kommer.
Kan ju säga såhär..att polisen som kom var den mest tröga jag någonsin träffat.
Han hörde knappt vad jag sa..fick upprepa mig flera gånger..han förstod inte att det var MITT koppel och MITT halsband..han frågade mig vad det var för ras och om ajg visste vad den hette osv..mer än EN gång...sedan ringde han något samtal och efter samtalet frågade han mig om det skulle gå bra om vi satte fast honom i ett träd tills en ägare blev hittad eller dom kunde bestämma vad dom skulle göra.
Jag förklarade att det går ju inte,det är ju plågeri,samt att min hund måste ju också gå ut och det är ju vårt koppel han har.Och då frågar han om vi brukar släppa henne lös,nej självklart inte.
Han går till bilen och letar reda på ett rep och sätter på som ett koppel och halsband i ett,sedan så tar han med hunden till stationen.
Har ingen aning om vad som händer sedan med den.Men trots att den var lite aggressiv av sig och att hela situationen var underlig så tycker jag väldigt synd om honom,och att ta in den tilloss fanns ju itne på kartan med tanken på Diva osv.
Den frös,verkade hungrig och hade nog ont samtidigt som den var kåt. DET är illa.

Det jag frågar mig är var fan ägarna håller hus och tänker med.Skulle vara livrädd och orolig om min bebis försvann.Dessutom så satt den här utanför i över tre timmar.

Sjukt.

Det blev inget att åka till stan iaf..känner mig lite utmattad faktiskt..har faktiskt hunnit vara i skogen med Diva iaf och kastat pinne..det är bland det bästa hon vet,får ta träningen i morgon istället.

Etiketter: